DUVI

Logo DUVI

Diario da Universidade de Vigo

Resultado dun obradoiro no que tiveron que desenvolver unha intervención artística colectiva

As experimentacións do alumnado coas estruturas tridimensionais invaden Ciencias da Educación e do Deporte

Tamén se pode contemplar unha cúpula xeodésica, resultado dun taller sobre recursos STEAM

Tags
  • Entidades Colaboradoras
  • Estudantes
  • Medios
  • PAS
  • PDI
  • Público externo
  • Pontevedra
  • Arte
  • Estudantado
  • Académica
DUVI Pontevedra 03/10/2024

Xerar unha estrutura tridimensional partindo do plano e conformar unha intervención artística colectiva a partir da experimentación individual. Arredor destas dúas ideas articúlase o taller que nestes días imparte na Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte o artista plástico e visual Norberto Olmedo e que deu como resultado final unha instalación colectiva. Esta, explica, é froito dun traballo “co azar e a espontaneidade”, no que as pezas elaboradas polo estudantado debían conxugarse “nunha estrutura única”. A instalación pode contemplarse nestas semanas na planta baixa dun centro no que pode verse tamén a cúpula xeodésica construída polas persoas participantes nun taller sobre o uso de diferentes recursos educativos para desenvolver proxectos que permitan traballar na aula diferentes competencias STEAM.

“A aula como taller artístico”

Promovido polas profesoras Begoña Paz, Cristina Varela e África Martínez, o taller impartido por Olmedo ao longo das últimas dúas semanas leva por título Trans-forma: Homeless: anatomía dunha identidade camuflada e ten como obxectivo “presentar experiencias educativas e propostas artísticas que se desenvolven a través da intervención artística no espazo e da construción modular tridimensional”. A idea, apunta Paz, era amosar o alumnado as posibilidades da “aula como taller artístico”, cunha serie de actividades que lles permitisen “traballar co concepto do espazo” e coas “relacións entre obxectos” a través de “linguaxes contemporáneas que teñen que ver coa instalación”. 

Dirixido ao estudantado do Grao en Educación Infantil, esta actividade levounos en primeiro termo a desenvolver, “partindo dun folio, unha estrutura que tivera un volume e un equilibrio, a través do pregue ou do corte”, explica Olmedo. Tras eses primeiros exercicios, o obradoiro complétase esta semana cunha actividade na que as e os participantes debían elaborar pezas coas que dar forma “a unha estrutura modular”, nun “traballo un tanto aleatorio”, que pon o foco na “manipulación directa das pezas como parte do proceso creativo na plástica”. Finalmente, o taller péchase este venres cunha sesión dirixida a “facer unha reflexión crítica sobre as potencialidades didácticas do que aprenderon”, explica Paz.

Creatividade e competencias STEAM

Esta estrutura permanecerá exposta na facultade, ao igual que unha cúpula xeodésica realizada na tarde deste mércores polo profesorado e alumnado participante no taller Desenvolvendo mentes creativas en educación desde un enfoque STEAM. Organizado pola profesora Esther Martínez e impartido polo experto en recursos educativos Marco Gil, esta actividade tiña como obxectivo afondar no manexo dunha serie de recursos educativos e en como integralos no desenvolvemento dun proxecto. Concretamente, o taller abrangueu o traballo con máquinas multiferramenta que integran un torno, unha serra de calar, unha lixa e un trade; con kits makedo, que permiten traballar con cartón, e unhas primeiras noción de programación, a través do uso de placas makey makey.

A idea, explica Martínez, “era distanciarnos desa visión de que as novas tecnoloxías son só a parte dixital” e afondar en como, desde recursos dirixido ao traballo manual, é posible tamén desenvolver propostas didácticas que combinen “as competencias propias da ciencia, da tecnoloxía, da enxeñaría e das matemáticas, así como unha vertente artística”. Ao mesmo tempo, afondou como integrar diferentes recursos "en proxectos que sería factible levar a cabo en centros educativos", engade. De feito, a actividade dará pé ao desenvolvemento deste mesmo proxecto por parte do alumnado do Grao en Educación Infantil.