DUVI

Logo DUVI

Diario da Universidade de Vigo

Este manual sobre parentalidade positiva preséntase este xoves nun seminario na EE Forestal

Unha guía compila un conxunto de recomendacións para exercer mellor como nais e pais

Coordinada pola catedrática da UVigo Francisca Fariña e o maxistrado Xavier Abel

Etiquetas
  • Entidades Colaboradoras
  • Estudantes
  • Medios
  • PAS
  • PDI
  • Público externo
  • Pontevedra
  • Charlas e seminarios
  • Divulgación
  • Publicacións
  • Investigación
DUVI Pontevedra 22/10/2024

Que as accións de pais e nais estean dirixidas a comprender e atender as necesidades físicas, emocionais, de protección e de desenvolvemento dos seus fillos e fillas é a base da parentalidade positiva, un conxunto de principios orientados a que o comportamento das e dos proxenitores estea fundamentado no interese superior de nenas, nenos e adolescentes. Achegar información sobre este concepto e un conxunto de pautas e recomendacións é o obxectivo da Guía para el ejercicio de la parentalidad positiva, unha publicación coordinada pola catedrática da Universidade de Vigo Francisca Fariña e o maxistrado Xavier Abel. Os contidos e obxectivos desta publicación serán abordados este xoves 24, ás 17.00 horas, na Escola de Enxeñaría Forestal, no seminario Justicia sostenible para las familias.

Promovido pola Cátedra Unesco Educación transformadora: ciencia, comunicación e sociedade, coa colaboración da Unidade de Psicoloxía Forense da Universidade de Santiago de Compostela (USC) e da Xunta de Galicia, trátase dun seminario aberto á cidadanía, sen necesidade de inscrición previa. O seu obxectivo, sinala Fariña, é “dar a coñecer a comunidade universitaria e á sociedade a existencia e historia do seminario” e presentar unha guía que pretende “achegar a pais e nais información baseada no coñecemento científico sobre cales son os principios da parentalidade positiva e que pautas poden seguir para implantala”. Dispoñible tanto en formato dixital como en papel e editada en galego co apoio da Dirección Xeral de Xustiza, esta guía é o resultado dun traballo “interdisciplinario”, que sumou as achegas de profesionais da avogacía, da xudicatura, fiscais, letrados, profesionais da psicoloxía e docentes de seis universidades, como apunta Fariña, que destaca tamén o “enfoque positivo e motivador” dunha publicación dirixida ás familias e “de utilidade para os diferentes profesionais que traballan con elas”.

A guía será presentada nesta ocasión por tres das expertas participantes, a psicóloga forense e profesora da Universitat de Barcelona Mila Arch, a maxistrada Carmen Ortiz, a catedrática da USC Mercedes Novo e a presidenta da Asociación de Avogados Colaborativos de Familia, Sonia Álvarez. Previamente, Fariña e Abel, presentarán o seminario do que son codirectores, completándose esta actividade cun relatorio deste maxistrado, vicepresidente da Plataforma Familia y Derecho.

Os principios para exercela e os problemas de non facelo

Como explica a guía, unha parentalidade positiva contribuirá a que nenos, nenas a adolescentes adquiran confianza, autoestima, autonomía e tolerancia á frustración. Pola contra, o seu “non exercicio” pode derivar en sufrimento emocional, dificultades de autorregulación, ansiedade ou baixa tolerancia á frustración, así como en dificultade “para interiorizar valores morais positivos”. A publicación busca nese senso achegar as familias aos principios que deben rexer a parentalidade, como recoñecer os e as menores como “persoas con dereitos”, o coñecemento das súas necesidades “en función da etapa evolutiva na que es atopen”, establecer “límites e normas claras, consistentes, dialogadas, flexibles e coherentes” ou emprego de “prácticas disciplinarias que exclúan castigos físicos e psicolóxicos”. A partir destas ideas, reúnense unha serie de recomendacións para nais e pais, que abranguen desde corrixir os seus fillos e fillas “sen xulgalos” e recoñecer "os seus logros e méritos”, ata axudarlles a xestionar as súas emocións, facilitar que asuman responsabilidades ou coñecer as súas vivencias e experiencias. 

Consellos “especialmente útiles” en rupturas de parella

Esta serie de orientacións, lembra Fariña, “serán especialmente útiles en rupturas de parella complexas, nas que a conflitividade entre as persoas adultas adoita facer perder de vista o sufrimento dos fillos”. De aí que un dos apartados desta guía estea dedicado a este tipo de situacións, pondo de relevo cuestións como a necesidade de que pais e nais “non transmitan” aos e ás menores “os seus sentimentos derivados da separación”, nin os impliquen no conflito ou manter “unha relación dialogante”, que posibilite “pautas educativas consensuadas”. Este apartado complétase á súa vez con información sobre os programas de apoio ás familias con proxenitores separados.